środa, 12 lutego 2020

„Opętania. Historie prawdziwe" Ed i Lorraine Warren, Robert David Chase




OPĘTANIA
Historie prawdziwe

Autor: Ed i Lorraine Warren, Robert David Chase
Wydawnictwo: Replika


Opętania. Historie prawdziwe” wg Eda i Lorraine Warrenów wzbudziły moje niekłamane zainteresowanie, jak tylko zobaczyłam tę pozycję w zapowiedziach wydawniczych. Uwielbiam ich historię, obejrzałam wszystkie filmy nagrane na podstawie ich pracy, egzorcyzmów i zjawisk, z którymi to niezwykłe małżeństwo spotkało się w ciągu swojego życia. „Obecność”, „Annabelle” oraz „Amityville” to historie, które zostają w głowie na długo. Normalne były zatem moje emocje na wieść o wydaniu tej powieści.

Polecamy kolejny po Nawiedzeniach. Historiach prawdziwych bestseller Warrenów!
Ed i Lorraine Warrenowie, najsłynniejsi i najbardziej szanowani demonolodzy świata, poświęcili kilka dziesięcioleci na badanie, potwierdzanie i wreszcie dokumentowanie niezliczonych przypadków zjawisk nie z tego świata. Zdumiewające doświadczenia Warrenów ze światem nadprzyrodzonym stały się inspiracją dla bestsellerowych książek i bijących rekordy popularności filmów, w tym Obecność, Annabelle czy The Amityville Horror.
Książka Opętania. Historie prawdziwe zawiera między innymi szczegóły dotyczące sprawy nastolatki, eksperymentującej z satanizmem i seansami spirytystycznymi, co sprawiło, że stała się ofiarą najbardziej przerażającego demona… Przeczytacie w niej również o miasteczku terroryzowanym przez morderczą, niepowstrzymaną siłę, tak złą, że mogło ją zrodzić wyłącznie piekło… a także o domu opanowanym przez bezlitosną, niszczycielską furię poltergeistów… Poznacie też szczegółowe fakty stojące za słynną posiadłością w Amityville.


Okładkowy opis, pobudził moje zmysły i pragnienie do przeżycia emocjonujących chwil z tą pozycją.
Niestety, z rozczarowaniem, muszę stwierdzić, że ta publikacja zdecydowanie nie zaspokoiła moich oczekiwań.

Jeśli spodziewacie się (tak jak ja), że sięgając po tę lekturę znajdziecie w niej mocne i pełne klimatu opowieści o demonach, opętaniach i egzorcyzmach w najlepszym wydaniu, to muszę Was rozczarować.
W tej książce jest tego tyle, co śniegu w zimie, w tym wypadku może ze dwa autentycznie.
Opisane w tej książce historie, w moim odczuciu, znalazły się w tej pozycji kompletnie przypadkowo, ot tak, by wydać książkę i by dobrze ją sprzedać, bazując na sławnym nazwisku Warrenów.

Opisane w książce zdarzeniamasakrycznie spłycone i ujęte okropnie lakonicznie, do tego stopnia, że nawet pełna emocji historia Amityville nie wywarła na mnie żadnego wrażenia. A przecież jest to jedna z tych historii, która dosłownie jeży włos na karku.


Opętania. Historie prawdziwe” nie wzbudziły we mnie żadnych większych emocji, nie czułam generalnie nic, oczywiście poza rozczarowaniem i jedną wielką nudą. :(
Szkoda! :(
Dawno tak już nie miałam, i o tyle o ile, są powieści, których forma mi nie odpowiada, ale zamysł fabularny już tak i mogę o takich pozycjach napisać sporo dobrego i złego. Tak o tej książce nie mogę napisać nic pozytywnego poza tym, że potencjał w historiach Warrenów jest przeogromny i każdy to wie. 
I moim zdaniem, można było się postarać bardziej, dać ludziom, prawdziwość, emocje i aurę strachu, wszak to, z czym zmagało się małżeństwo, to z czym walczyli miało wielką moc. Oni mieli wielką moc i siłę. 
Szkoda, że ten wielki potencjał został zmarnowany napisanymi „na kolanie” krótkimi reportażykami bez ładunku emocjonalnego.



Asia

Egzemplarz od Wydawnictwa Replika.


1 komentarz:

  1. Ta książka już za mną i podzielam Twoją opinię. Z ciekawych książek, jakie ostatnio czytałam polecam "Jokera". To intrygujący thriller, który zaskakuje i wywołuje wiele emocji.

    OdpowiedzUsuń