czwartek, 22 czerwca 2017

"Wszystie Twoje Marzenia" Agaty Czykierdy - Grabowskiej


"WSZYSTKIE TWOJE MARZENIA" 

Autor: Agata Czykierda - Grabowska
Wydawnictwo: Znak Literanova 

"Wszystkie Twoje Marzenia" Agaty Czykierdy - Grabowskiej to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Książkę czytało mi się szybko, ledwo zaczęłam, a już skończyłam. Konstrukcja całej historii sprawia, że czytelnik leci przez strony niemalże jak na paralotni.
Autorka umieściła akcję w Warszawie, dzięki czemu razem z bohaterami mogłam nieco pochodzić po naszej stolicy...a żeby było lepiej wyjechałam z nimi do Rzymu :) 

"Człowiek nie może składać się z samych zalet. 
Musi mieć skazy i słabości..."

Kiedy Kamil poznaje Maję, ta planuje właśnie wrzucenie swojego starego opla do Wisły. Pełna energii i mająca ogromny apetyt na życie dziewczyna od początku fascynuje przystojnego studenta, ale też od razu wyraźnie stawia granicę: Obiecaj mi, że nigdy się we mnie nie zakochasz.

Początkowo Kamil nie widzi w tym nic złego. Dopiero przeprowadził się do Warszawy, zaczął studia. Mogą być kumplami z akademika. Albo przyjaciółmi. Albo friends with benefits…
Ale czy taka relacja jest w ogóle możliwa? Skoro są tylko przyjaciółmi, to dlaczego Kamil ma ochotę rozszarpać każdego faceta, który zbliży się do Mai? I jaka tajemnica nie pozwala Mai na planowanie przyszłości?

Kamila i Majkę poznajemy w chwili, gdy zaczynają oni swoje studenckie życie w warszawskim akademiku, stawiają pierwsze kroki samodzielnie, zawierają nowe znajomości, ale mierzą się również ze swymi starymi demonami. 

Majka to postać, która najbardziej przypadła mi do gustu :) może dlatego, że w wielu kwestiach jest do mnie bardzo podobna. Jest filigranowa, delikatna i pełna słodyczy, co sprawia że Ci którzy ją otaczają pragną otaczać dziewczynę opieką. Jednocześnie jest pełna życia i pragnie czerpać ze świata garściami. Pełna sprzeczności - jak ja - chce czegoś i nie chce, boi się i się nie boi. Maja to taki słodki plaster miodu, ale kiedy się złości to na całego, a wówczas klękajcie narody, bo jest jak tornado. 
Lubię ją bo jest jaka jest - niestety ja w jej wieku taka nie byłam, mój charakter dojrzewał do tego dłużej. 

Kamil...hmm...chłopak jak malowany. Diabelnie przystojny i z sercem na dłoni. Nie wiem czy są tacy faceci? Osobiście takiego na swej drodze nie napotkałam. Trochę przypomina mi mojego brata, najlepszego na świecie, ale nawet on ma swoje za uszami. Natomiast Kamil, takim jak go stworzyła pani Agata, jest niemalże ideałem i chyba przez to jego osoba, w moim odczuciu jest odrobinę mało wiarygodna. Chociaż chcę wierzyć, że w tym przypadku wyjątek potwierdza regułę! Oby :) 



"Wszystkie Twoje Marzenia" to książka niby prosta w swej treści, ale pod prozaicznością ukryta jest głęboka prawda. Prawda, o której na co dzień niestety zapominamy. Przywiązujemy ogromną wagę do spraw i rzeczy otaczających nas zewsząd, poświęcamy im zbyt wiele energii, a są tak naprawdę mało istotne. I tym sposobem dotarłam do mojego ulubionego cytatu: 

"...to nie miejsce tworzy dom. 
To ludzie są jego podwalinami i dachem. 
To ludzie, którzy Cię akceptują i kochają, 
są Twoim domem." 

Autorka Agata Czykierda - Grabowska to pisarka specjalizująca się w powieściach New Adult
I faktycznie "Wszystkie Twoje Marzenia" należą do tej kategorii. To książka o miłości zarówno tej duchowej jak i cielesnej. 

Nie żałuję, że trafiła w moje ręce, fajnie się ja czytało i śledziło losy bohaterów. Jednak muszę przyznać szczerze, że jak na moje gusta historia pary XX-latków, to trochę mało. Czegoś mi nieodparcie brakowało podczas lektury...trudno jest określić czego dokładnie...może takiego dreszczu przechodzącego po karku podczas czytania. Tu zdecydowanie mi tego zabrakło...

Książkę z całą pewnością mogę polecić dla czytelniczek młodszych ode mnie (u mnie już trój z przodu macha kurzymi łapami). 
Możecie śmiało ją podsunąć córce, bratanicy, siostrzenicy czy pasierbicy, każdej młodej dziewczynie.  Warto, by podczas czytania zwróciły uwagę na to, jak odpowiedzialny jest Kamil w kwestiach sexu. Nie kocha się z dziewczyną bez zabezpieczenia. Warto to podkreślać! Żyjemy w wyzwolonych czasach, jednak zdrowo - rozsądkowe podejście jest bardzo istotne! Bardzo dobrze, że pani Agata porusza kwestię antykoncepcji. Zwykle w innych powieściach ten moment jest przemilczany. Pani Agata przy każdej okazji porusza temat świadomego  i bezpiecznego sexu - za co należą jej się brawa! :)

Mam nadzieję, że moje kolejne spotkanie z twórczością  Agaty Czykierdy - Grabowskiej  będzie wyjątkowe i niezapomniane. 

Za przesłanie egzemplarza serdecznie dziękuję Autorce oraz Wydawnictwu Literanova. 



Ps. Bardzo spodobał mi się pomysł z łapaczem snów, by używać go do łapania marzeń :) 
To mnie zaintrygowało i zainspirowało, więc mam i ja...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz